Wczytuję dane...
Reklamacje i zwroty

1. Reklamacja z tytułu rękojmi.

Naszym obowiązkiem prawnym jest dostarczenie zamówionego towaru bez wad. Jeżeli jednak otrzymany produkt będzie posiadał wady ukryte lub uszkodzi się podczas użytkowania z przyczyn niezależnych od Państwa, możecie Państwo skorzystać z gwarancji producenta o ile gwarancja została udzielona np. przez producenta lub importera, a wada, która wystąpiła, objęta jest gwarancją i nie upłynął jeszcze jej okres, albo złożyć reklamację z tytułu rękojmi. Szczegóły dotyczące reklamacji z tytułu rękojmi poniżej.

Reklamacja z tytułu rękojmi udzielana jest na podstawie Kodeksu cywilnego art. 556-576.

Klient będący jednocześnie konsumentem może złożyć reklamację z tytułu rękojmi w ciągu 2 lat od zakupu produktu. Wadę należy zgłosić w dowolnym terminie, niemniej jednak najlepiej jest ją złożyć tuż po wykryciu.
Reklamację można złożyć na elektronicznym formularzu reklamacyjnym dostępnym w stopce strony w kolumnie "POMOC" lub przesłać pisemnie na adres siedziby firmy ewentualnie na e-mail: sklep@technikalia.pl wiadomości z reklamacją o podobnej treści jak w/w formularz reklamacyjny. Jeśli klient dokonał zakupu produktu po wcześniejszym zarejestrowaniu się w sklepie może złożyć reklamację poprzez swoje konto. Formularz reklamacji jest dostępny przy każdym zamówieniu w zakładce Moje zamówienia. Dodatkowo na koncie można śledzić statusy reklamacji.

Składając reklamację należy podać w piśmie jedno z konkretnych żądań:

  • - wymiany towaru na nowy
  • - naprawy towaru
  • - obniżenia ceny (jeżeli wymiana lub naprawa jest niemożliwa)
  • - odstąpienia od umowy (jeżeli wymiana lub naprawa jest niemożliwa)

Sprzedający ma 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji. Jeśli reklamacja nie została rozpatrzona w podanym czasie uważa się, że roszczenia kupującego zostały uznane. Termin 14 dni jest liczony od daty złożenia reklamacji. Decyzja w sprawie reklamacji musi dotrzeć do konsumenta w określonym ustawowo czasie tak, aby mógł on zapoznać się z odpowiedzią sprzedawcy. Nieokreślenie lub niepoprawne określenie żądania powoduje opóźnienie rozpatrzenia reklamacji. Sprzedający może poprosić o dostarczenie reklamowanego towaru do siedziby firmy lub do serwisu producenta celem weryfikacji podstawy roszczeń.

Statusy reklamacji wysyłane mailowo osobom zarejestrowanym w sklepie technikalia.pl:
- zgłoszona – reklamacja została zgłoszona w systemie sklepu
- w trakcie rozpatrywania – w trakcie rozpatrywania przez sklep lub producenta
- rozpatrzona pozytywnie – roszczenia kupującego zostały uznane za stosowne
- odrzucona – żądania kupującego zostały uznane za nieuzasadnione

Sprzedawca w sposób merytoryczny ustosunkuje się do żądania kupującego. Decyzja w sprawie reklamacji zostanie wysłana do kupującego w formie pisemnej na adres korespondencyjny lub elektronicznie na adres e-mail podany przy jej składaniu przed upływem 14 dni.


2. Zwroty i informacje dotyczące korzystania z prawa odstąpienia od umowy.

Zwrot produktu – gwarantowane 14 dni na zwrot.

Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 roku „O prawach konsumenta” masz prawo zrezygnować z zakupu bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty odebrania przesyłki.

Skorzystanie z tego prawa jest możliwe, jeżeli w powyższym terminie zostanie złożone oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Pisząc oświadczenie, można skorzystać z Elektronicznego formularza zwrotu/wymiany towaru  dostępnego w stopce sklepu w kolumnie "POMOC". Do zachowania terminu odstąpienia wystarcza również wysłanie oświadczenia o odstąpieniu w formie papierowej na adres: Technikalia Sp. z o.o. Sp. k., ul. Michała Spisaka 66, 02-495 Warszawa lub za pomocą poczty elektronicznej na e-mail sklep@technikalia.pl.

Zwracany produkt powinno się odesłać bez zbędnej zwłoki, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od przesłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, na adres naszego przedsiębiorstwa dostępny w „Formularzu kontaktowym”. Koszt przesyłki zwrotnej kupujący ponosi we własnym zakresie. Orientacyjny koszt zwrotu można ustalić na podstawie cennika Poczty Polskiej lub na portalu sendit.pl.

Prawo do odstąpienia od umowy nie daje możliwości bezpłatnego używania produktu. Zgodnie z ustawą, jeśli zwracany produkt był użyty w większym zakresie niż konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, sprzedający ma prawo do obciążenia kupującego kosztami umniejszenia jej wartości. Kupujący może sprawdzić produkt w taki sam sposób w jaki zrobiłby to w sklepie. Ewentualne uszkodzenia lub nadmierne zużycie powoduje zmniejszenie kwoty, którą sprzedawca jest zobowiązany zwrócić kupującemu.

W przypadku odstąpienia od umowy otrzymujecie Państwo zwrot wpłaconej tytułem zakupu kwoty - ceny produktów, najmniejszych, zwykłych dostępnych w sklepie kosztów wysyłki i innych kosztów z wyjątkiem wspomnianych wyżej kosztów zwrotu. Pieniądze zostaną odesłane tym samym sposobem, którym zostały wpłacone, chyba że kupujący wyrazi zgodę na inną formę (nie dotyczy kart kredytowych i walutowych). Nastąpi to niezwłocznie lecz nie później niż do 14 dni od otrzymania przez nas oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Kupujący jest zobowiązany przed wysyłką do zabezpieczenia zwracanego towaru tak aby nie uległ uszkodzeniu podczas transportu. Prosimy o nie wysyłanie zwrotów z płatnością przy odbiorze.

Zgodnie z prawem prawo do zwrotu nie przysługuje m.in. gdy przedmiotem sprzedaży jest:

  • - rzecz nieprefabrykowana, stworzona na indywidualne zamówienie konsumenta,
  • - rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
  • - rzecz dostarczona w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych,
  • - rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
  • - nagrania dźwiękowe lub wizualne dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
  • - dzienniki, periodyki lub czasopisma, z wyjątkiem umowy o prenumeratę,
  • - treści cyfrowe, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta.

Uprawnienie do zwrotu towaru w ciągu 14 dni bez podania przyczyny wynika z art. 27 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

Więcej informacji na temat odstąpienia od umowy zawartej na odległość znajdziecie Państwo w Regulaminie sklepu.