Reklamacje i zwroty

1. Reklamacja z tytułu rękojmi.

Naszym obowiązkiem prawnym jest dostarczenie zamówionego towaru bez wad. Jeżeli jednak otrzymany produkt będzie posiadał wady ukryte lub uszkodzi się podczas użytkowania z przyczyn niezależnych od Państwa, możecie Państwo skorzystać z gwarancji producenta lub złożyć reklamację z tytułu rękojmi o ile gwarancja została udzielona np. przez producenta lub importera, a wada, która wystąpiła, objęta jest gwarancją i nie upłynął jeszcze jej okres. Szczegóły dotyczące gwarancji z tytułu rękojmi poniżej.

Reklamacja z tytułu rękojmi udzielana jest na podstawie Kodeksu cywilnego art. 556-576.

Klient będący jednocześnie konsumentem może złożyć reklamację z tytułu rękojmi w ciągu 2 lat od zakupu produktu. Wadę należy zgłosić w przeciągu roku od ujawnienia wady, niemniej jednak najlepiej jest ją złożyć tuż po wykryciu.
Reklamację można złożyć na tym formularzu [pdf]. Uzupełniony formularz należy wysłać pisemnie na adres siedziby firmy lub na e-mail: sklep@technikalia.pl. Jeśli klient dokonał zakupu produktu po wcześniejszym zarejestrowaniu się w sklepie może złożyć reklamację poprzez swoje konto. Formularz reklamacji jest dostępny przy każdym zamówieniu w zakładce Moje zamówienia. Dodatkowo na koncie można śledzić statusy reklamacji.

Składając reklamację należy podać w piśmie jedno z konkretnych żądań:

  • - wymiany towaru na nowy
  • - naprawy towaru
  • - obniżenia ceny
  • - odstąpienia od umowy – o ile wada jest istotna.

W pierwszej kolejności możliwe jest wysłanie zawiadomienia o wadzie zakupionego produktu, a dopiero później wysłanie pisma z konkretnymi żądaniami.

Sprzedający ma 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji. Jeśli reklamacja nie została rozpatrzona w podanym czasie uważa się, że roszczenia kupującego zostały uznane. Termin 14 dni jest liczony od momentu, w którym sprzedawca zapoznał się lub mógł się zapoznać z żądaniami kupującego. Decyzja w sprawie reklamacji musi dotrzeć do konsumenta w określonym ustawowo czasie tak, aby mógł on zapoznać się z odpowiedzią sprzedawcy. Nieokreślenie lub niepoprawne określenie żądania powoduje opóźnienie rozpatrzenia reklamacji.

Statusy reklamacji wysyłane mailowo osobom zarejestrowanym w sklepie technikalia.pl:
- zgłoszona – reklamacja została zgłoszona w systemie sklepu
- w toku – w trakcie rozpatrywania przez sklep lub producenta
- przyjęta – roszczenia kupującego zostały uznane za stosowne
- odrzucona – żądania kupującego zostały uznane za nieuzasadnione

Sprzedawca w sposób merytoryczny ustosunkuje się do żądania kupującego. Decyzja w sprawie reklamacji zostanie wysłana do kupującego wyłącznie w formie pisemnej w taki sam sposób jak została złożona, czyli na adres korespondencyjny lub elektronicznie na adres e-mail podany przy jej składaniu.


2. Zwroty i informacje dotyczące korzystania z prawa odstąpienia od umowy.

Zwrot produktu – gwarantowane 14 dni na zwrot.

Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 roku „O prawach konsumenta” masz prawo zrezygnować z zakupu bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty odebrania przesyłki.

Skorzystanie z tego prawa jest możliwe, jeżeli w powyższym terminie zostanie złożone pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Pisząc oświadczenie, można skorzystać z wzoru formularza. Do zachowania terminu odstąpienia wystarcza wysłanie oświadczenia o odstąpieniu w formie papierowej na adres: Technikalia Sp. z o.o. Sp. k., ul. Michała Spisaka 66, 02-495 Warszawa lub za pomocą poczty elektronicznej na e-mail sklep@technikalia.pl.

Zwracany produkt powinno się odesłać bez zbędnej zwłoki, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od przesłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, na adres naszego przedsiębiorstwa dostępny w zakładce „Kontakt”. Koszt przesyłki zwrotnej kupujący ponosi we własnym zakresie. Orientacyjny koszt zwrotu można ustalić na podstawie naszej zakładki „Dostawa zamówień” lub w cenniku Poczty Polskiej, prosimy pamiętać jednak, że sklep może mieć zniżki u przewoźników, w związku z czym indywidualny koszt zwrotu może być wyższy od kosztu wysyłki zamówienia.

Prawo do odstąpienia od umowy nie daje możliwości bezpłatnego używania produktu. Zgodnie z ustawą, jeśli zwracany produkt był użyty w większym zakresie niż konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, sprzedający ma prawo do obciążenia kupującego kosztami umniejszenia jej wartości. Kupujący może sprawdzić produkt w taki sam sposób w jaki zrobiłby to w sklepie. Ewentualne uszkodzenia lub nadmierne zużycie powoduje zmniejszenie kwoty, którą sprzedawca jest zobowiązany zwrócić kupującemu.

W przypadku odstąpienia od umowy otrzymujecie Państwo zwrot wpłaconej tytułem zakupu kwoty - ceny produktów, najmniejszych, zwykłych dostępnych w sklepie kosztów wysyłki i innych kosztów z wyjątkiem wspomnianych wyżej kosztów zwrotu. Pieniądze zostaną odesłane tym samym sposobem, którym zostały wpłacone, chyba że kupujący wyrazi zgodę na inną formę (nie dotyczy kart kredytowych i walutowych). Nastąpi to niezwłocznie lecz nie później niż do 14 dni od otrzymania przez nas oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Kupujący jest zobowiązany przed wysyłką do zabezpieczenia zwracanego towaru tak aby nie uległ uszkodzeniu podczas transportu. Nie przyjmujemy paczek odsyłanych do nas za pobraniem.

Zgodnie z prawem prawo do zwrotu nie przysługuje m.in. gdy przedmiotem sprzedaży jest:

  • - rzecz nieprefabrykowana, stworzona na indywidualne zamówienie konsumenta,
  • - rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
  • - rzecz dostarczona w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych,
  • - rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
  • - nagrania dźwiękowe lub wizualne dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
  • - dzienniki, periodyki lub czasopisma, z wyjątkiem umowy o prenumeratę,
  • - treści cyfrowe, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta.

Uprawnienie do zwrotu towaru w ciągu 14 dni bez podania przyczyny wynika z art. 27 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

Więcej informacji na temat odstąpienia od umowy zawartej na odległość znajdziecie Państwo w Regulaminie.